سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طلبگی و دنیای عشق

طلبگی و .. , • نظر
خداوند فاطمه (س) را فرستاد تا دردانه ی این منظومه باشد و رضایتش را در رضایت او قرار داد و غضبش را در غضب او. مسلمین در سایه رحمت پروردگار بودند تا این که فاطمه(س) را آزردند فاطمه(س) را به خشم آوردند. رحمت فروختند و غضب خریدند. گم شدند. در بیابان های حیرت و ضلالت سرگردان شدند. خدا بر آنان خشم گرفته بود آنان فاطمه (س) را آزرده بودند. آنگاه آنان فاطمه (س) را گم کردند گفتند: مزارش نا پیداست ، غایب است. امامشان را گم کردند گفتند : ناپیداست ، غایب است. همه فاطمه(س) را گم نکرده بودند در دل شب آنگاه که مردمان ، مردم غافل از فاطمه (س) خفته بودند ، هفت تن در جوار پیکر فاطمه(س) بودند و نگاهشان به گام های علی (ع). بعدها هم همینان مزار فاطمه (س) را می شناختند. امروز هم همه امامشان را گم نکردند . در سجاده های نیمه شب ها ، در هیاهو ی روزها ، آنگاه که مسلمین ، مسلمین غافل از امام ، در بیابان های حیرت و گمراهی در بی خبری و غفلت سر گردانند، هستند کسانی که از امامشان دور نیستند.

چقدر سخت است از شما نوشتن

چگونه قطره می تواند از عظمت دریا بگوید

چگونه کنیزی کوچک از بانویی بزرگ بنویسد

بانویی که هیچ گاه ،هیچ کس قادر به درک عظمت او نخواهد بود

ایا کسی هست که شب قدر را درک کند؟

شب قدر که «خیر من الف شهر» است؟!!!!

من عرف فاطمه حق معرفتها فقد ادراک لیله القدر

معرفت و شناخت فاطمه با لیله القدر قیاس شده است

و ما ادراک ما لیله القدر؟؟؟و نخواهی توانست درک کنی

اسمانیان غرق حیرت و زمینیان عاجز از شناخت او...

              یــــــــــــا فاطــــــــــمه الـــــــزهرا (س)

ای دلیل خلقت هستی ای ادامه رسالت  نبی

                      ای تمام هستی علی

               جانم به قربان نامت  یا فاطمه جان

دستم گیر مادرم تا در این بازار شلوغ دنیا گم نشوم.


طلبگی و .. , • نظر


یکی از علمای بزرگ اخلاق نقل می کرد که یکی از آقایان اهل منبر می گفت: من در آغاز منبرم سلام بر امام حسین علیه السلام می کنم و جواب نشنوم منبر نمی روم! این حالت روحانی از آنجا برای من پیدا شد که روزی وارد مجلس مهمی شدم و واعظ معروفی را بر منبر دیدم، این خیال در دل من پیدا شد که بعد از او سخنرانی جالبی کنم و او را بشکنم! به خاطر این خیال غلط تصمیم گرفتم چهل روز به منبر نروم به دنبال این کار (معاقبه خویشتن در مقابل یک فکر و خیال باطل) این نورانیت در قلب من پیدا شد که پاسخ سلامم را به حضرت، می شنوم. 

              **********             **********
جوانی قاری قرآن از مصر مهمان جمهوری اسلامی ایران بود، وقتی به زیارت آیت الله العظمی گلپایگانی قدس سره در قم نائل شد. حضرت آیت الله گلپایگانی به او فرمود: ممکن است من حمد و سوره ام را برای شما بخوانم تا ببینید چطور است؟
اوج تواضع را ببینید، عالم و مرجعی نود ساله حمد و سوره اش را نزد جوانی کم سن و سال می خواند.