سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طلبگی و دنیای عشق

نظر

شما هم جزو فاطمیونی؟

خیلی ها !شاید ما !هم جزوشون باشیم  فاطمی بودن رو و خادم الزهرا بودن را افتخار خودمون می دونیم  غافل از اینکه شاید جزو فاطمیون نباشیم ،یعنی پیرو راه خانم نباشیم تو فرهنگ فاطمی نباشیم یه نگاهی بندازیم و ببینیم و سعی کنیم که انشاالله ما هم جزو فاطمیون باشیم:

1- در فرهنگ فاطمه نیازهای معنوی بر نیازهای مادی اولویت دارند(اونقدر که حواسمون به مادیات و خودمون هست به معنویاتمونم همونقدر توجه داریم ؟معنویات اولویت دارند تو کارا؟)

2- نیازهای روحی بر نیاز های جسمانی اولویت دارد(اونقدر که نگران جسممون هستیم و تا یه چیزی می شه میریم دکتر ،واسه بیماری های روحیمونم دکتر میریم؟ )

3-نیازهای دنیوی بر نیازهای اخروی اولویت دارد

4- نگاه ها و نگرش ها ،نگاه های باطنی است قضاوت ها و انتخاب ها بر باطن صورت می گیرد(چقدر تو برخوردهامون ظاهر افراد و می سنجیم؟؟!!)

5- فرهنگ عشق به خدا و اهل بیت بر خود اولویت دارد

6- در فرهنگ فاطمه ،عدالت بر صدقه دادن اولویت دارد(عدالت همه جا ! اگه تو زندگی و برخوردامون عدالت داشته باشیم دیگه نیازی به صدقه نداریم  مثل اینکه دل یکی رو بشکنیم بعد بخوایم با صدقه دادن و گل خریدن راضیش کنیم . چرا از اول دقت نکنی؟)

                                           

7-واجبات بر مستحبات اولویت دارد(خیلی وقتا که حوا سمونم نیست مستحبات ما رو از واجبات میندازن!!!)

8- بنده ی خدا بودن و آزادی در بندگی غیر خدا.رضای خداوند شرط است در کارها.(علیکم بالاخلاص)

                  «« هر کس بخواهد جزو فاطمیون باشد اولویت های فاطمه را اولویت می داند.»»

انشاالله بتونیم با رعایت کردن و جمع کردن حواسمون به خودمون همونی بشیم که انشاالله لبخند رضایت خانمو ببینیم.


نظر

سلام.

دنبال مطلبی بودم که از امام بنویسم ...که به نامه ی امام به خانم فاطمه طباطبایی رسیدم یه تلنگری باشه برای ما طلبه ها و...:
 «سرگرمی به علوم حتی عرفان و توحید اگر برای انباشتن اصطلاحات است-که هست- و برای خود این علوم است،سالک را به مقصد نزدیک نمی کند که دور می کند{ العلم هو حجاب اکبر} و اگر حق جویی و عشق به او انگیزه است که بسیار نادر است،چراغ راه هست و نور هدایت (العلم نور یقذفه فی قلب من یشا) و برای رسیدن به گوشه ای از آن تهذیب و تطهیر و تذکیه لازم است
تهذیب نفس و تطهیر قلب از غیر او،چه رسد به تهذیب اخلاق ذمیمه که رهیدن از آن بسیار مجاهده می خواهد  و چه رسد به تهذیب عمل از آنچه خلاف رضای اوست و مواظبت به اعمال صالحه از قبیل واجبات که در راس است و مستحبات به قدر میسور وبه قدری که انسان را به عجب و خورد خواهی دچار نکند»

                                          

                                      گر  خمینی رفته از دستم... دل به پیر خامنه بستم

                                      تا که جان دارم خدا داند...  پیرو سید علی هستم


طلبگی و .. , • نظر

مادرنگو که((مصیبتی چون مصیبت تو نیست)).اولین ابرهای تیره فتنه زمانی اشکار شد که پیامبر در بستر ارتحال افتاد. جسد مطهر پیامبر هنوز بر زمین بود که ابرهای تیره در آسمان پدیدار شد و باران فتنه باریدن گرفت...

هیزم فراهم شد وآتش از سرو روی خانه بالا رفت. محال بود کسی نداند آنکه پشت در ایستاده پار? تن رسول الله است. وقتی آتش از در خانه بالا رفت، عمر اتش بیار معرک? ابوبکر، ان چنان به در حریم نبوت لگد زد که فریاد تو از میان در و دیوار به اسمان رفت.

                                
        مادر! مرا از عاشورا مترسان. مرا به عاشورا دلداری مده .
        کربلا اینجاست !عاشورا اینجاست !
        اگر علی اینجا تنها نماند که حسین در کربلا تنها نمی ماند. مادر در کربلا هیچ زنی میان درو دیوار قرار نمی گیرد.نگو گریه نکن مادر! باید مرد در این مصیبت، باید هزار بار جان داد.
        ما سخت جانی کرده ایم  که تا کنون زنده ایم. در عاشورا کودک شش ماهه به شهادت می رسد ،اما تو کودک نیامده ات(محسن) به شهادت می رسد. من کربلا را میان درو دیوار دیدم. بعد از این هیچ کربلایی نمی تواند دل مرا بسوزاند...

                                                    آجرک الله یا مولای یا صاحب الزمان

 


طلبگی و .. , • نظر


از خدا بخواهید به شما لذت مناجات بدهد. شبی نماز شب شهید ثانی قضا شد، ایشان ‏از خواب بیدار شدند و گریه کردند و ناراحت شدند و گفتند: خدایا مگر من چه کرده بودم ‏که از این توفیق باز ماندم؟ اما این‏که چرا برای نماز شب خواب می‏مانیم؛ یکی از علل آن ‏گناه است. امام باقر (علیه‏السلام) فرمودند:شخصی نزد حضرت علی (علیه‏السلام) آمد ‏و عرض کرد که من از نماز شب محروم شده‏ام، حضرت به او فرمودند: گناهانت تو را اسیر ‏کرده است

استاد ما حاج شیخ‏علی‏اکبر برهان (ره) فرمودند: یک کارگر، صبح تا ظهر کار می‏کند، ظهر ‏چند دقیقه سرش را می‏گذارد زمین، خستگی او رفع می‏شود، دوباره تا شب کار می‏کند. ‏ما ساعت‏ها می‏خوابیم ولی باز حوصله و توانِ برخاستن نداریم، علتش این است که ‏گناه، ما را خسته کرده است و نمی‏توانیم برای نماز شب بلند شویم: امام ‏صادق(علیه‏السلام) فرموده‏اند: آدمی گاهی یک دروغ می‏گوید، پس به سبب آن از نماز ‏شب محروم می‏شود،
 وقتی از نماز شب محروم شد از روزی هم محروم می‏شود. ‏گاهی هم خداوند متعال برای این‏که انسان تکبر نکند و مغرور نگردد،
نمی‏گذارد بیدار شود ‏ولی این مسأله، از یکی دو شب بیشتر نیست.
استاد ما حاج‏شیخ‏علی‏اکبر برهان (ره) فرمودند: شبی به مهمانی رفتم، شام خوردیم، ‏بعد تشک انداختند که بخوابیم.
رفتم در رختخواب، دیدم به حدی تشک نرم است که در ‏تشک گم می‏شوم بلند شدم گفتم بابا! من می‏خواهم سحر بلند شوم، این تشک را جمع ‏کنید.
 بله{{ اگر غذای چرب بخورید، یا جای گرمی بخوابید، این هم نمی‏گذارد بلند شوید، ‏خواب زیاد هم خواب می‏آورد}}.
شب، غذا کم و سبک بخورید تا سحر حال داشته باشید.
 ‏نافله صبح را هم سعی کنید که ترک نکنید و اگر می‏توانید همه نوافل را بخوانید.‏
اهل سنت مقید به نافله هستند، مبادا ما از آن‏ها عقب باشیم
                                                                                درس اخلاق.آیت الله مجتهدی.شادی روحشان صلوات.


داستان حضرت ابراهیم و در خواست ایشان از خداوند اینگونه بود
((بار پروردگارا به من بنما که چگونه مردگان را زنده خواهی کرد.
خداوند فرمود:باور نداری
حضرت فرمود:باور دارم می خواهم دلم آرام گیرد.خداوند هم دستور دادند چهر مرغ بگیر  و انها را بکش
و گوشت انها را قطعه کن و با هم مخلوط کن و هر قسمت را بر کوهی بگذار و پس از ان انها را به نزد خود بخوان.
تا شتابان به سوی تو پرواز کنند و آنگاه بدان که خداوند بر همه چیز تواناو به حقایق امور عالم دانست
.)) (بقره ایه 261)
این ظاهر داستان  بود که بار ها هم شنیدید! و اما ان چهار مرغ که عبارتند از:کرکس و اردک و طاووس و خروس
و اما باطن داستان!!!
حال این چهار مرغ این حیوانات ،بیانگر چه خلق و خوی زشتی هستند؟
                           ترا هر چهر مرغ اندر نهادست     که روحت از عروجش افتادست. *
با تامل در خصوصیات این حیوانات دانسته می شود که اینها حاوی صفاتی هستند که وجود اانها در انسان رذیله محسوب می شود واو را مستحق عقاب خواهد کرد

مثلا صفت بارز خروس شهوترانی است که وجود آن افراط در شهوت است.شهوت در انواع مختلف آن:چه شهوت شکم .شهوت حرف زدن،خوابیدن،جنسی و ...و در انسان جزو صفات رذیله است.  

                        

 

و یا خصوصیات غالب در طاووس که میل به زرو زیور و نقش و نگار زیبایی و تجمل خواهی و کبر و خودخواهی است که در انسان جزو خصوصیات ناپسند است.

همینطور صفت لجن خواری در اردک و مرده خواری و اماده خواری کرکسدر این حیوانات بیشتر به چشم می خورد. و هر یک از آنها در انسان مانع رسیدن به کمال لایق انسانی است.باید این صفات را کشت تا بتوان رشد کرد.

ان مرغ ها کشته شدند و دوباره زنده گشتند یعنی اینکه نه اینکه بعضی امیال را سرکوب کرده بلکه هر یک در حد اعتدال که مانع رشد نگردد.

                                  بکش این چهار مرغ بی ادب را                 که تا یابی حیات بوالعجب را*

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

*(استاد علامه حسن زاده آملی)


 در میان نمازهای نافله، در مورد نافله شب بیشتر سفارش شده است. اگر هیچ نافله‏ای ‏نمی‏خوانید لااقل نافله شب را ترک نکنید. سحر بلند شوید، مانند خروس‏ها که برای ذکر ‏خدا بیدار می‏شوند. اگر حوصله ندارید یازده رکعت بخوانید، لااقل یک رکعت آخر را بخوانید، ‏اگر باز هم حوصله ندارید، بلند شوید و یک «یا رب» بگویید و بخوابید. سحرها بلند شوید و ‏استغفار کنید و قرآن بخوانید.‏

                                        
جوانی در مسجد گوهرشاد از من پرسید: اگر لباسْ چربی بگیرد با صابون یا مواد پاک‏کننده ‏آن‏را پاک می‏کنیم، اگر قلب ما زنگار گرفت چگونه آن را جلا بدهیم؟ گفتم سحرها قرآن ‏بخوان و استغفار کن. حضرت رسول اکرم(صلی‏الله‏علیه‏وآله) می‏فرمایند: قلب‏ها زنگ ‏می‏زند، همان‏طور که آهن زنگ می‏زند، و همانا جلای آن‏ها قرائت قرآن است.اگر دیگران ‏شما را برای نماز صبح بیدار کنند به درد طلبگی نمی‏خورید. به شما جسمانی هم ‏نمی‏شود گفت، چه رسد به روحانی. وقتی ما طلبه بودیم هرشب چندبار برای نماز شب ‏از خواب می‏پریدیم. یک بار ساعت را که به پهلو بر روی زمین قرار داشت، اشتباهی دیدم ‏و بلند شدم، و با عجله نماز شب خواندم و کارهایم را کردم و به مسجد رفتم ولی دیدم ‏در بسته است. از شخصی پرسیدم درب مسجد چرا بسته است؟ گفت: آقا! یک ساعت و ‏نیم به اذان صبح مانده است. آن‏قدر در خیابان قدم زدم تا درب مسجد را باز کردند.‏
از خدا بخواهید لذت عبادت و نماز شب را به شما بچشاند، آن وقت دیگر لازم نیست که ‏ساعت کوک کنید. ما که ساعت کوک می‏کنیم مریض هستیم، روحمان مریض است، مگر ‏خروس ساعت کوک می‏کند؟!‏
                             کم ز خروسی مباش، مُشت پَری بیش نیست      ‏ از سر شب تا سحر ذکر خدا می‏کند
درس اخلاق  ایت الله مجتهدی ،شادی روح ایشان صلوات.
خداوند به همه ما توفیق عمل بدهد.